Atskats uz konferenci “Domāt un sarunāties. Izglītība. Sabiedrība.”

  • 0
FB plakāts

Atskats uz konferenci “Domāt un sarunāties. Izglītība. Sabiedrība.”

Category : Uncategorized

24.01.2018 Preiļu Kultūras namā notika konference “Domāt un sarunāties. Izglītība. Sabiedrība.” Konferences gaitā tika prezentēta rokasgrāmata, kura tapusi Nordplus Junior projekta ietvaros, lai aktualizētu un popularizētu ārpustelpu metodes izglītībā jeb jēgpilnu iešanu ārā mācību precesa ietvaros. Zinātne ir pierādījusi, ka bērnam vismaz 60 minūtes ir jāpavada ārā dinamiskā kustībā. Konferences runātāji pievērsa uzmanību pirmsskolas nozīmīgumam, brīvdabas pedagoģijai, bērna individualitātei un katra skolotāja lomai. Somijas kolēģi dalījās ar savu pieredzi. Konferences gaitā veidojām sarunu par izglītību, tās mainīgumu mūsdienu sabiedrībā un nepieciešamību pielāgoties. Īpaši šos faktorus uzsvēra Roberts Ķīlis lekcijā par 21.gadsimta izglītības un darba tigus izaicinājumiem, kurā zvanot uz Lattelecom mūs apkalpo robetmeitene Anete.

Konference tika straumēta Facebook vidē un ir atrodama http://facebook.com/pg/PreiliLatvijai 

Dalībnieku atziņas un komentāri: 

(1) Mēs nevaram sadarboties, ja uztveram viens otru kā konkurentus (Indriksone); (2) Vispārējās izglītības sistēma, kurā strādājam, ir veidota pirms 150 gadiem (Ķīlis); (3) Pieredzes stāsti par mācību pārgājieniem (Vilcāni)

1. Maini sevi! Tu nevari izmainīt vidi, kurā esi, tad maini savu attieksmi pret notiekošo, cilvēkiem, situāciju! Bet varbūt tā vide, kurā tu esi šobrīd, nav tavējā…? Meklē, mēģini, mācies! Kur ņemt spēku? Šī konference bija viens no spēka avotiem, lai motivētu un iedrošinātu! 

2. Sistēmu pielāgot cilvēkam, pielāgot bērnam, viņa vajadzībām, viņa spējām. Pamanīt un attīstīt! Kopā domājot un kopā darot!

3. Desmitkārtīgi bērns attīstās kopā ar pieaugušajiem! Organizētā vidē! Mūsu realitāte un sāpe ir dzīvu vecāku bāreņi un atkarībās nonākušie bērni, pusaudži! Viņi nav ērtie, priekšzīmīgie, čaklie skolēni! Bet mūsu mazās uzvaras un sasniegumi varbūt ir vērtīgāki nekā citu reitingu uzvarētāji!

Mācīties ir interesanti; robežas tiek nospraustas ģimenē; kritiska informācijas uztvere ir drošības pamats.

Katrs, kas mēģina ko jaunu, ir pelnījis uzslavu, bet ja viņš to rāda cietiem – pelnījis -divkāršu. PPP- tas ir tik pašsaprotami, tas strādā… Paldies ka praksi, teoriju, nākotnes skatījumu un ārzemju pieredzi pratāt pasniegt tik skaiti, vienkārši, sirsnīgi…

1.Necensties izmainīt bērnu, 2. Nostiprini sniegto informāciju trīs dažādos veidos.3. Mūsdienu lielākā atkarība, kas līdzvērtīga smēķēšanai ir sēdēšana.

PPP princips- ļoti svarīgs darbā gan ar bērniem, gan pedagogiem; 3D modelis darbā ar cilvēkiem- svarīgas priekšnoteikums tam, lai nostiprinātu zināšanas; Kamēr būs sacensība, nebūs sadarbības; Sēdēšana = smēķēšana.

1. Idejas iedvesmai darbam skolā; 2. Katrs skolēns var iemācīties tikai dažādā veidā un laikā; 3. “Kartupelim nav jākļūst par apelsīnu!”

Organizēja Biedrība “Preiļi izglītotai Latvijai” projekta Nodplus Junior Combining Finnish, Latvian and Lithuanian innovative outdoors learning approaches ietvaros.

Organizēja Biedrība “Preiļi izglītotai Latvijai” projekta Nodplus Junior Combining Finnish, Latvian and Lithuanian innovative outdoors learning approaches ietvaros.

 


Leave a Reply